פרק 5 | חמשת הכישורים להצלחה

(חלק 1 מתוך 2)

בפרק זה אפרט על חמשת הכישורים להצלחה, כחלק מהמסע שלך לפיתוח עצמי:

* היכולת לספוג מידע.

* היכולת להגיב לדברים.

* היכולת לחשוב ולהרהר.

* היכולת לפעול, להוציא לפועל ואיך עושים "ניסים".

* יכולת השיתוף.

 

חמשת הכישורים להצלחה:

ישנם חמישה כישורים היכולים לסייע לך במיוחד במסע שלך לפיתוח עצמי ואלה הם:

1. היכולת לספוג מידע: ממש כמו שאתה סופג את המידע כאן באתר. בבואך לספוג את המידע, אל תספוג רק את המילים; שים לב לתמונה הכללית, שים לב לאווירה, לצבעים ולקולות.

רוב האנשים מנסים רק "לעבור את היום". הנה משהו שאני מבקש ממך להתמסר אליו - תפיק מהיום את המקסימום, תן ליום ללמד אותך דברים חדשים, הפוך את היום לאוניברסיטה של החיים.

היכן שלא תהיה, תהיה באמת שם ותספוג את המידע.

 

2. למד להגיב: תן לחיים לגעת בך, תן לרגשות לגעת בך לא רק למילים או לתמונות, שכן חשוב שהרגשות שלך יהיו לא פחות מפותחים מהבינה שלך.

כאשר אתה צופה בסרט - "כנס" לתוכו, אם זו קומדיה - תצחק בקול גדול, אם זו דרמה - תזיל דמעה ותתרגש, אם זה סרט אימה - תצעק מפחד ולו רק בשביל שלא תצא מהסרט בדיוק כפי שנכנסת אליו...

כנ"ל לגבי ספר טוב או מאמר מעולה.

 

3. למד לחשוב ולהרהר: למד לחשוב על הדברים שאתה קורא, שומע או מאזין, למד לחזור וללמוד אותם שוב ושוב. חזור על הרשימות שאתה כותב כאן תוך כדי קריאה, חזור לעיין בספר שכבר קראת.

 

הרהר על היום שהיה לך (בין אם טוב או רע) :

קח לך כמה דקות בסופו של כל יום ו"תריץ את הקלטת אחורה": את מי ראית, מה הוא אמר, איך הרגשת, מה הלך שם? כדי "ללכוד" את היום וללמוד ממנו.

זכור שכל יום הוא חלק מפסיפס חייך.

קח כמה שעות בסוף השבוע ועבור על היומן האישי שלך, על יומן הפגישות שלך, לאן הלכת?

את מי פגשת? איך זה הלך ואיך הרגשת?, "תלכוד" את השבוע.

קח לך חצי יום בסוף כל חודש וחשוב שוב על הדברים שקראת, דברים ששמעת, דברים שראית, הרגשות שחשת ואירועים נוספים שלכדת במשך השבועות החולפים - כדי שזה ישרת אותך בעתיד.

קח לך סוף שבוע בסופה של כל שנה כדי להרהר ולבסס אותה חזק יותר בזיכרונך או "בבנק ניסיון החיים" שלך, כדי שתזכור אותה טוב יותר, כדי שתזכור את הרעיונות והמחשבות, את הניסיון, את המאורעות, את רגעי העונג והאכזבה, את מה שעבד נפלא ומה שלא הצלחת בו, איך השתנית, איך התפתחת ומה יש לך עכשיו שלא היה לך קודם.

 

הרהר בינך לבין עצמך , הרהר יחד עם אדם הקרוב לך, הרהר יחד עם ילדיך או בת זוגתך, הרהר יחד עם הקולגות שלך ואפילו נסה גם להרהר על הדברים עם זר מוחלט.

 

הדבר העיקרי שבחשיבה וההרהור הוא להפוך את העבר שלך לבעל ערך בעתיד; ומרגע שזה בוצע - להשקיע אותו בעתיד.

לקחת את המסקנות מהיום ולהשקיע אותן במחר.

לקחת את המסקנות מהשבוע ולהשקיע אותן בשבוע הבא.

לקחת את המסקנות מהחודש ולהשקיע אותן בחודש הבא.

לקחת את המסקנות מהשנה ולהשקיע אותן בשנה הבאה.

יישם את המסקנות שהגעת אליהן בתחום הפיננסי, הבריאותי, בתחום ההורות, הזוגיות, התקשורת הבין-אישית וכל תחום בעל ערך.

הערך הטוב ביותר שאתה יכול לתת למשפחתך, לקהילה, למקום העבודה שלך ולמדינה הוא: להגדיל את ערכך ולא להקריב את עצמך.

 

את המשפט "תדאג לי ואדאג לך" רצוי לשנות ל- "אני אדאג לעצמי כדי לדאוג לך, ואתה תדאג לעצמך כדי לדאוג לי".

פתח את עצמך כדי שאתה והקרובים לך ייהנו מהערך שלך.

 

4. למד לפעול ולהוציא לפועל: אין צורך לפעול באופן נמהר אם לא צריך, אך אל תבזבז זמן לשווא.

הזמן הטוב ביותר לפעול הוא כשהרעיון "חם" וההתלהבות שלך חזקה.

אם אתה רוצה ליצור לעצמך ספרייה גדולה והרעיון מלהיב אותך, מה שאתה צריך לעשות זה לקנות את הספר הראשון... ואז את הספר השני, לפני שההתלהבות תדעך והרעיון יתמוסס - פעולה מיידית.

אנחנו מתכוונים לבצע את הרעיון שזה עתה עלה במוחנו, אנחנו מתכוונים לבצע כשההתלהבות בשיאה - אך אם לא נתרגם את זה לפעולה מיידית הכוונה תתמוסס, חודש אחרי היא תתקרר ושנה לאחר מכן כבר לא נמצא אותה כלל.

הפעל משמעת עצמית כשההתלהבות בשיאה והרעיון חזק וברור. שמעת מישהו מדבר על תזונה נכונה, הוא מעורר בך התלהבות ואתה חושב: "אני חייב לקנות ספר על תזונה נכונה" קנה אותו לפני שההתלהבות תרד והרעיון ידעך, קנה אותו, בנה את הספרייה שלך והתחל את התהליך.

 

משמעת עצמית

משמעת עצמית היא: איך לתפוס את הרגש, ההתלהבות והתבונה ולהפוך אותם לנכס.

זכור שמשמעת עצמית בדבר מסוים משפיעה על משמעת עצמית בנושא אחר - אם לא תעשה את ההליכה מסביב לשכונה, סביר להניח שגם תפסיק להקפיד על תזונה נכונה, סביר להניח שתפסיק לקנות ספרים בנושא תזונה נכונה ואולי גם בנושא פיננסים לספרייה שלך, אז כנראה תפסיק לרשום ביומן שלך ואולי תפסיק לנהל בחוכמה את הכסף והזמן שלך - לבסוף זה יצטבר מכמה ימים לכמה שנים והתוצאה: אסון.

 

לכן, חשוב תמיד לפעול ולהוציא לפועל ולו את הפעולה הקטנה ביותר - כדי להתניע את תהליך המשמעת העצמית.

פועל יוצא מהמשפט הנ"ל הוא שגם פעולה פשוטה וקטנה של משמעת עצמית, יכולה להשפיע על דברים מורכבים המצריכים משמעת עצמית גדולה יותר.

תתחיל עם הליכה מסביב לשכונה, זה יעורר בך השראה ויגרום לך לטפח את התזונה שלך, זה יעודד אותך לקנות ספרים בנושאים שונים ולכתוב ביומן שלך את הדברים החשובים שאתה לומד, זה יעורר בך השראה לגדול ולהתפתח יותר, ללמוד כישורים נוספים - כל פעולה של משמעת עצמית משפיעה על אחרת.

 

אחד הפיתויים הוא "להוריד טיפה הילוך" - אתה כבר מבין שזה יתחיל להשפיע על הכל נכון? לא רק על המשמעת העצמית כי אם על פילוסופית החיים שלך.

ההזנחה מתחילה כזיהום, ואם לא תטפל בה היא תהפוך למחלה.

הזנחה בנושא אחד מובילה להזנחה בנושא אחר וגרוע מכך, היא מתחילה לאכול את הכבוד העצמי שלך, את הביטחון העצמי שלך ואת הערכים שלך.

החדשות הטובות הן שכדי להחזיר את הכבוד העצמי, הביטחון העצמי והערכים שלך, דרושה מצידך משמעת עצמית אחת פשוטה שמטפחת את פילוסופית החיים שלך.

הנה דוגמא למשפט מפתח נפלא למשמעת עצמית: "לעולם לא לתת להזנחה לתפוס פיקוד כדי שאני ארחם על עצמי עוד כמה שנים, ואמציא תירוצים - במקום לחגוג את ההתקדמות וההתפתחות שלי".

אם יש לך ילדים, הנחל להם את יכולת המשמעת העצמית, התחל עם משהו קל ואז עוד משהו קטן ועוד קצת, בלי שתרגיש תראה את הזרע ששתלת נובט לפרח מרהיב של תבונה, אומץ וכוח רצון.

 

אני מבטיח לך שהפירות הראשונים בנושא המשמעת העצמית יסבו לך הנאה כה רבה שזה יהפוך בהדרגה לאסטרטגית חיים.

הנה משהו להתחיל איתו: הספרייה העירונית שלך במקום מגוריך - מאגר ענק של תבונה וידע הממתין לך ולכולם ב ח י נ ם !

אתה רק צריך לגשת לשם.

היפטר מרשימת ה"אני מאשים" שלך וקנה ספר / גש לספרייה.

האם יש דבר קל מזה לדעתך?

זכור - הצהרות ללא ביצוע הן תחילתן של אשליות.

הצהרות בלבד לא יביאו לשינוי בחייך.

Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Google+ Email PrintFriendly

---

המשך לפרק 5 | חמשת הכישורים להצלחה - חלק 2

פרק 4 | הנס שבפיתוח העצמי שלך

מגזין על סדר היום

הרצאות וידאו